Thank you, Beautiful people :-)

Tuesday, February 07, 2012

Laduree Vanila Eclairs


Salaam and hello to all my readers *smile*

Thanks so much for your time visiting and reading my entry, I appreciate it very much :-). Laduree Vanila Eclairs nie memang sedap, tapi seksaa..(hiihii..pinjam ayat CMG jap)..yang susah nak buat biskut topping untuk choux pastry tu..this is my 2nd attempt to bake this Laduree Vanila Eclairs. First attempt, me guna superfine flour sebab resepi tu stated to use cake flour, tapi since me tak jumpa cake flour yang takde serbuk penaik, me guna jer superfine flour..end up 1 daripada 2 tray choux pastry tu tak boleh guna sebab dia jadi sangat2 melekat dan susah nak angkat bila dah masak walapun me guna parchment paper.


My 2nd attempt, the choux pastry is much better sebab me guna tepung gandum biasa. Tapi still fail kat part biskut topping tu sebab bila dah potong2 ikut saiz eclairs dan sejukkan lama dalam peti ais still susah nak angkat letak atas eclairs yang sudah di paip..dia jadi pecah..something wrong somewhere sebab kalau lapisan biskut tu tebal, nanti puff pastry yang dah masak akan jadi leper abis dan tak bulat mcm dalam link yang me refer tu. Anyway rasa dia memang sedap esp the filling ! we love it.

Friends and readers yang nak mencuba boleh refer dekat sini yer..siap dengan photo step by step : Laduree Vanilla Eclairs

No comments: