Thank you, Beautiful people :-)

Monday, August 17, 2015

Me, a Needleworker



Salaams and hello readers :-)

Alhamdulillah wa syukrulillah atas kesempatan yang masih diberi Allah.  Sesungguhnya mati itu pasti dan liang lahad itu adalah amaran keras Allah kepada yang masih hidup didunia ini sebagai peringatan yang kehidupan didunia adalah sementara, akan ada kehidupan yang kekal diakhirat nanti dimana amalan sahajalah yang dapat membantu kita.  Allahumma firlahu warhamhu wa'afihi wa' fu'anhu buat allahyarham bil yang kembali menemui penciptanya minggu lepas.  Pemergiannya secara tiba-tiba dibulan syawal membuatkan me berfikir panjang bagaimana rasulullah dan ulama mengingatkan kita untuk memperbanyak memohon ampun kepada Allah pada bulan Ramadhan. Tidak ada yang lebih baik daripada kembali kepada Allah dengan segala dosa-dosa kita diampunkan. 


 

Me tak ingat dah berapa kali jahit design nie, mbe 4 atau 5 kali rasanya for a friends.  Makin meningkat usia makin la love hate relationship bertambah dengan cik linen nie, mata semakin letih nak fokus lama-lama.  Selalu ajer tersilap, jahit setengah jam, buka balik setengah jam, lepas tu jahit balik makanya sehari tak banyak mana pun siap.  dekat 2 bulan juga baru siap design sesimple nie.



Masa syawal hari tu teringin pulak nak makan nasi lemak, penat makan rendang ayam dan daging, so me buat rendang kerang.  Bon Appetite!

Take care and have a great day ahead. 

No comments: