Thank you, Beautiful people :-)

Sunday, March 04, 2012

It's gardening time :-)


Salaams and Hello everyone

Sometimes when I was busy, the small potted herbs at my porch often left neglected..lucky it was raining for the past few days and let the rain help to shower my plants. Lets go for eye therapy.


Pokok kari dan pokok kunyit..dah sampai kuning2 dah daun kunyit..hehehe..tak selalu guna pun sebab jarang masak lemak..tapi kalau bakar ikan sungai bungkus dengan daun kunyit..wangi jer bau dia..atau pun telor ikan lampan bakar dalam daun kunyit..perghhh.

Pokok selasih or basil. Must have as a flavour and aroma for our vietnam meatball soup :-)


My rosemary herbs had grown up to 1 feet after 2 years :-). I bought the small plant 2 years ago from Maha, Serdang.


Kesum and Pandan


Pudina or mint..I love the smell..we garnished our penang or nyonya laksa with it and sometimes just add one or two leaves in our afternoon tea for calming and relaxing effect *wink*.

thats for now :-)..till next entry..take care and lots of love :-)

2 comments:

Yati said...

Elok je pokok kari Kak Sal dalam pasu.
Kat rumah Yati, habis dah, takde daun, ada kumbang macam ladybug tu tapi warna coklat, suka makan daun kari.

Salmi said...

salaam yati, memang pokok kari tu kumbang suka makan sampai reput2 semua daun tu..kak salmi ada 2 pasu pokok kari, satu tu habis kena makan teruk, lepas tu pokok yang lagi satu tu kak salmi alihkan kat tempat lain and spray dengan racun ulat..so far sekarang dah takde serangan kumbang